sâmbătă, octombrie 22

Recunosc!

Da.
Cu inima stransa si cu adanci mustrari de constiinta recunosc, sunt vinovata! Regret, imi dau seama ca e o crima, dar nu am ce face... nenorocirea e prezenta deja in vietile noastre... Iar eu sunt principala aducatoare de tristete!
Culmea e ca nici nu stiu exact cand s-a intamplat. Poate ca tragedia a planat mereu deasupra capetelor noastre sau poate maturitatea e de vina. Se stie ca, cu cat inaintezi in varsta devii mai mofturos in unele privinte mai ceva decat un copil. Pai daca asta s-a intamplat, atunci n-ar mai trebui sa ma simt atat de vinovata, nu? Ah, dar ce spun? Ce spun?! Sunt un paradox al naturii...
Dar totusi, nu ma gandeam ca traiesc zi de zi asa o drama. 
Oare nestiinta te face inocent, sau porti pe umeri povara ignorantei si a pacatului? Oricum ar fi, azi am aflat ce catastrofa sunt si cat rau pot face familiei mele pentru ca... pentru ca... mno, nu stiu cum s-o spun, dar mie...


NU-MI PLACE COMPOTUL DE GUTUI! 

Dar, poate ar trebui sa povestesc ce s-a intamplat.

Azi am innebunit o cucoana cand i-am spus ca nu-mi place compotul de gutui. Ea saraca avea mainile pline de bataturi si rosaturi, dupa ce curatase ieri productia de la o jumate de livada de gutui (cam stricate, le-a criticat dand din cap). Cum eu eram obosita si privirea imi aluneca in gol trista si preocupata, 'mneai considera ca e cazul sa-i detaliez parerea mea despre compotul de gutui. La care eu i-am spus simplu:
- Nu fac.
- DE CE?!
- Pai noua nu ne place, zic, amintindu-mi de bietele borcane cu ilustrul compot mesterit cu migala de mama. Borcane care au luat calea haiduciei prin alte camari, cu voia noastra si acordul tacit al mamei care, asa cum era si normal, nu a aflat nici pana in ziua de azi cine le-a facut de petrecanie bunataturilor. Anul asta am rugat-o sa sara peste etapa compoturilor direct la cea a dulceturilor, care au mai mare cautare in familia noastra de doi adulti... si un copil care prefera mierea.
Femeia era in stare de soc. 
- Cum sa nu-ti placa compotul, mai ales al' de gutui, cand e asa minunat. Mai ales la raceala, cand iti pui intr-o cana si bei... mmm, stii ce bine face?
- Nu stiu. Oricum nu-i bai, noi racim destul de rar, dar cand se intampla o facem cu clasa... ajungem direct la urgenta, deci compotul iese din ecuatie.
Cum era evident ca nu mai intalnise pe nimeni caruia sa nu-i placa delicatesa cu pricina, probabil si-o fi spus ca fac glume pe seama ei.

Deci asta e, oameni buni. In momentul in care afirmi sus si tare ca nu-ti place compotul de gutui... comiti o crima impotriva umanitatii.






10 comentarii:

  1. Nici mie nu-mi place. In schimb dulceata de gutui e nemaipomenita. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. :)deci sa inteleg ca trebuie mai bine sa imi musc limba decat sa spun ca nu imi place. ei bine, nu imi place. si nici dupa dulceata de gutui nu ma dau in vant. asa ca am comis o dubla crima. :) ca sa fiu sincera singurul compot care imi place cu adevarat e cel de piersici.

    RăspundețiȘtergere
  3. Alaturi de atatea si atatea bunatati puse toamna: dulceturi, gogonele, zacusca, castraveti murati, varza murata, gogosari in otet, daca mai facem si compot innebuniiiim!
    Dar e drept ca ar fi bun, de oricare ar fi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga mea nu fi suparata,eu primesc cu placere,compoturi dulceturi si alte ... uriiii.
    Eu nu am timp sa fac,iar mama draga de ea e in Ro.
    In fond si la urma urmei ai tot dreptul sa nu iti placa un ,alta.Daca nu íi place Doamnei vecine,sau dudui sa faca reclamatii la Bãsescu si gata.(glumesc)
    O seara placuta,si arunca in mine cu vreo doau trei borcane.:))

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca ar fi bine ca toti cei care nu mananca compot de gutui sa plateasca impozite suplimentare. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Cristi,
    sunt de acord :)


    Tina,
    Asa e, toti au dreptul sa-ti impuna ceea ce le place si ceea ce nu, dar daca tu ai o parere diferita... e recomandat sa o tii pentru tine. Nu e bine sa deranjezi capetele regale...

    Loopoo,
    asa e. Decat sa innebunim, mai bine renuntam la compot. La cel de gutui in special. :))

    Solidaster,
    daca mai primesc asa minunatii in dar, te voi avea in vedere la "redistribuire" =))

    Mircea,
    eu zic sa nu vorbim de impozite suplimentare nici in gluma... nu se stie cine mai nimereste prin greseala pe aici :))

    RăspundețiȘtergere
  7. ”NU-MI PLACE COMPOTUL DE GUTUI” :)))))))))))) G.E.N.I.A.L =))

    RăspundețiȘtergere
  8. Iulia,
    sunt trista... de cand am indraznit sa recunosc grozavenia mi-am facut multi dusmani... =))

    RăspundețiȘtergere
  9. Stai linistita: nu a fost act criminal impotriva umanitatii, a fost un simplu act de nepolitete sociala in general scuzabil, (daca nu e facut in mod repetitiv, ca atunci atinge posibil nivel de badaranie, care chiar poate fi nociv pentru linistea si ordinea generala sociala de la un anumit nivel de propagare in sus la un moment dat.)

    Scapi doar cu un avertisment de data asta ! Sa nu se mai intample !

    RăspundețiȘtergere